Veelgestelde vragen
Hoe boek ik zorg en/of hulpmiddelen bij?
Je boekt eerst de gewenste accommodatie. Vervolgens vul je op deze website bij het thema ‘Zorg & hulpmiddelen’ het zorgaanvraag formulier in. Op dit formulier kun je aangeven welke zorg en/ of hulpmiddelen je wilt aanvragen. Onze partner Comfortzorg neemt persoonlijk contact met je op om de aanvraag met je door te spreken. Je kunt na het boeken van je accommodatie ook telefonisch contact opnemen met Comfortzorg. Dit kan via telefoonnummer 0513 43 77 64.
Let op: in geval van vakantiedialyse dien je eerst je dialyseplaats aan te vragen. Boek daarna pas het gewenste vakantieverblijf.
Ik heb een bungalow voor mindervaliden nodig. Worden deze getest op toegankelijkheid?
Roompot Care werkt samen met ANGO, een specialist op het gebied van aangepaste accommodaties. Roompot Care begrijpt dat mensen met een functiebeperking graag van tevoren willen weten of de accommodatie goed toegankelijk voor hen is. Voor elke aangepaste accommodatie wordt een uitgebreide checklijst ingevuld, zodat je zelf kunt bepalen of de accommodatie geschikt voor je is. Zo weet je zeker dat het vakantieverblijf daadwerkelijk is aangepast aan jouw wensen en behoeften.
Ik moet dialyseren tijdens de vakantie, is er altijd een plek beschikbaar?
Op Noordzee Résidence De Banjaard dien je eerst een dialyseplaats aan te vragen, voordat je een accommodatie op desbetreffend vakantiepark kunt reserveren.
Moet ik mijn vakantie lang van te voren regelen?
Als de door jou gewenste accommodatie nog beschikbaar is, kun je tot de dag voor aankomst nog reserveren. Voor het regelen van zorg en/of hulpmiddelen op het vakantieadres hebben wij ongeveer 5 werkdagen nodig. Indien je de zorg en/of hulpmiddelen sneller nodig hebt, adviseren wij je om telefonisch contact op te nemen met Comfortzorg via 0513 43 77 64.
Voor de andere care mogelijkheden dien je vooraf een afspraak te maken met de desbetreffende zorgaanbieder. Hiervoor raden we aan enkele weken voor de gewenste periode contact op te nemen.
Wat gebeurt er met mijn boeking als de zorg onverhoopt niet geregeld kan worden?
Als onze zorgpartners niet in staat zijn de gewenste zorg te leveren, dan kun je de geboekte accommodatie kosteloos annuleren. Neem hiervoor contact op met Roompot Care.
Zijn de hulpmiddelen aanwezig als ik arriveer op het vakantiepark?
Voordat je in het vakantieverblijf arriveert, worden de hulpmiddelen ter plaatse afgeleverd en geïnstalleerd. Kleine hulpmiddelen kun je ophalen bij het Service point van het vakantiepark of camping. Op de dag van vertrek worden de hulpmiddelen weer opgehaald.
Zijn er extra kosten wanneer ik zorg en/of hulpmiddelen wil op vakantie?
Onze partner Comfortzorg vraagt een vergoeding voor het regelen van de zorg en/ of hulpmiddelen op je vakantieadres. Dit noemen we de organisatiekosten. Je ontvangt een aparte factuur van deze kosten; deze worden niet door de zorgverzekering vergoed.
- Hulpmiddelen: € 39,50 eenmalig per boeking
- Zorg: € 67,50 eenmalig per boeking
- Zorg en hulpmiddelen: € 77,50 eenmalig per boeking
Voor buitenlandse gasten en in bijzondere situaties vraagt Comfortzorg een kleine toeslag op deze tarieven. Deze kosten kun je veelal declareren bij de ziektekostenverzekeraar. De overige kosten die in rekening gebracht worden voor zorg en hulpmiddelen zijn afhankelijk van je situatie.
Meer informatie over tarieven en vergoedingen.